Monday, October 24, 2016

Panduan Temuduga Dan Peperiksaan Kerajaan

Makan bersama rakan dan kebetulan berbincang mengenai peluang kerja kerajaan. "Aku lepas habis degree ni nak mohon kerja kerajaan. Dah malas dah kerja swasta. Dan bersara nanti ada pencen!". Ini semua di sebabkan terfikir dengan keadaan orang sekeliling yang selepas bersara swasta, duit simpanan kwsp semua habis di gunakan. Dan mereka berkira kira tentang umur bersara ada adalah pada 60. Dan katakan hidup sampai umur 70. Dan duit simpanan pula bila dikira tidak cukup untuk 10 tahun. Masing masing takut. Dan alternatifnya alangkah baik kalau dapat kerja kerajaan dan mempunyai jaminan pencen.

Itu adalah tentang kelebihan yang ada jika anda seorang penjawat awam kerajaan. Tetapi apakah peluang kerja dan kekosongan yang ada dalam sektor awam kerajaan mempunyai banyak kekosongan jawatan? Dan dalam keadaan semasa, kewangan yang mengecil dan lambakkan penjawat awam, kerajaan sebenarnya mahu mengecilkan lagi jumlah dan bilangan kakitangan kerajaan. Malaysia dikatakan sebagai salah satu negara yang mempunyai bilangan kakitangan yang agak tinggi berbanding bilangan rakyat seluruh Malaysia.

Teknik dan cara menjawab soalan temuduga kerja kerajaan

Dapatkan eBook Panduan Dan Bahan Rujukan Kerjaya Kerajaan


Dengan keadaan ini, ianya menunjukkan yang persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan sebenarnya sangat tinggi. Sebab itu bila di adakan pengambilan baru. Jumlah yang memohon sangat tinggi. Dan yang diterima untuk menduduki peperiksaan bertulis atau exam online juga sangat tinggi. Tetapi terpaksa berebut untuk kekosongan jawatan yang hanya tidak sampai 100 kekosongan cuma. Jadi persaingan memang tinggi. Nasib andalah samada berjaya diterima atau tidak. Persoalan mula timbul, jika peperiksaan dan temuduga adalah salah satu kriteria yang perlu di lepasai untuk diterima bekerja dengan kerajaan, apakah ada cara yang baik yang membantu anda mencerahkan lagi peluang anda memohon kerja kerajaan?

YA ADA!!! Caranya adalah dengan cara membuat persediaan awal sebelu menghadapi temuduga dan peperiksaan online yang dijalankan. Dan persediaan awal itu boleh ada lakukan dengan mendapatkan panduan persediaan peperiksaan dan juga panduan hadapi temuduga kerja kerjaaan. INGAT!! Panduan ini bukannya dari pihak kerajaan. Ianya adalah inisiatif persendirian untuk membantu calon membuat persediaan awal untuk ketahui apakah yang perlu dilakukan. Kalau berminat anda boleh klik link di bawah ini untuk dapatkkannya.

Rujukan Kerjaya Graduan Kerjaya Kerajaan
Panduan di atas adalah sebagai rujukan dan alat bantuan persediaan menghadapi peperiksaan atau temuduga kerajaan nanti. Jika anda mana mana exam online yang dijalankan, anda boleh dapatkan panduan peperiksaan kerajaan di atas jika ada yang berkenaan dengan anda. Jika tidak tersenarai, anda boleh hubungi saya jika ada permintaan mana mana panduan kerajaan yang anda mahukan. Selamat berjaya.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Whatsapp - 0174836797


No comments:

Post a Comment